07 October 2008

Doprsni kipi na Erjavčevi (Nova Gorica)

V mojih foto galerijah sem objavil nov album. Tokrat predstavljam fotografije doprsnih skulptur na Erjavčevi ulici v Novi Gorici.
Na fotografijah so skulpture znanih oseb iz različnih področji humanistično-kulturnega življenja: Dr. Anton Gregorčič, Fran Erjavec, Andrej Gabršček, Dr. Karel Lavrič, Dr. Alojz Gradnik, Dr. Henrik Tuma, Dr. Josip Vilfan, Dr. Andrej Budal, Dr. Engelbert Besednjak, Lojze Bratuž in Prof. Dr. Milko Kos.
Dr. Anton Gregorčič (1852-1925), voditelj konservativnih Slovencev na Goriškem, prvi predsednik SLS za Goriško. Sicer tudi stric bolj znanega Simona. (levo)
Fran Erjavec (1834-1887), pisatelj in naravoslovec. Sicer blizu mladoslovenskim in liberalnim stališčem.(desno)
Alojz Gradnik (1882-1967), eden največjih slovenskih pesnikov prve polovice 20. stoletja. Velik rival Otona Župančiča. Anekdota (ki sem jo slišal od Toneta Pavčka): v petdesetih letih ljubljansko ulico, kjer stanuje Gradnik, preimenujejo v Župančičevo ulico. Gradnik reče ženi, "me prav zanima, kdo si mi bo upal prvi poslati pismo na ta naslov". Kmalu zatem prispe prvo pismo, razglednica od sestre iz Brd. Gradnik razglednico v besu raztrže in vrže v kamin...(levo)
Josip Vilfan, rojen Wilfan, slovenski liberalni politik iz Trsta. Poslanec v rimskem parlamentu (1924-1928), kasneje podpredsednik Kongresa evropskih nacionalnih manjšin na Dunaju. Velik borec za človekove in manjšinske pravice. Oče diplomata Jože Vilfana in stric pravnega zgodovinarja Sergija Vilfana. (desno)

No comments: